Ünye Sanayi Kavşağında eski durumda 5 kavşak kolunun bağlandığı kontrolsüz bir kavşak T tipi bulunmaktaydı. Kavşakta şerit disiplini sağlanmamıştı. Yan yol ve tali yollardan ana yola katılımlar düzensiz sağlanıyordu. Kavşak çevre yolu bağlantısında konumlandığından ana yol üzerindeki trafik akımı yüksektir. Bu sebeple bu kavşağın kontrolsüz olması, geometrik düzenlemelerin yetersiz olması ve şerit disiplininin sağlanmamış olması kaza riskini arttırmaktaydı. Yapılan çalışma ile kavşakta trafik adaları oluşturularak serbest geçişlerle aktarımlar sağlanmıştır. Tali yollarda kısmen refüj oluşturularak araçların şerit ihlalleri önlenmiştir. Şerit disiplini sağlanmıştır. Sola dönüş cepleri ve sığınma cepleri oluşturularak ana akım trafiğin dönüşler ve katılımlarla yavaşlaması önlenmiştir. Bunun yanında ceplerle güvenli dönüş ve katılım sağlanmıştır. Daha önce yan yolar ve tali yollarla kavşağa bağlanan 5 kavşak kolu varken yan yolların yeniden planlanması ile kavşağa bağlanan kavşak kollar 4 olarak planlanmıştır. Kavşak sinyalize olarak oluşturulmuş ve sinyal faz optimizasyonu yapılmıştır.