Kentlerde araç sahipiliği ve trafik hacmi hızla artarken yol ağları ve kapasite aynı hızla artmamakta ve bu durum darboğazlara sebep olmaktadır.
Özellikle imar planlarında yaşanan sıkıntılar, kamulaştırma maliyetlerinin çok yüksek olması yeni yol ağları açılmasını zorlaştırmaktadır.
Bu durumda mevcut kapasitenin verimli kullanılması en önemli çözüm olmaktadır. İdarelerin ekonomik çözümler üretme istekleri konuya hemzemin öneriler getirmeyi zorunlu hale getirmektedir.
Yol ağlarının daha verimli kullanılması ve kavşaklarda yaşanan tıkanıklıkların çözümü için;
Otopark alanlarının oluşturulması, yatay ve düşey işaretlemelerin yapılması, sinyalize kavşaklarda optimum sürelerin planlanması, bisiklet yollarının tasarlanması, yayalaştırma önerilerinin geliştirilmesi ile birlikte sürdürülebilir bir trafik yönetim sisteminin kurulması için yol ve trafik düzenleme projeleri hazırlanmaktadır.
Var olan sorunların çözümü için uzman ekibimiz ile sahada incelemeler yapmakta, mevcut ve yeni verileri toplamaktayız. Toplanan verilerin ofis ortamında analizinden hareketle ulaşım planları üretmekteyiz.
Proje şu aşamalardan oluşmaktadır.
• Yol ve kavşaklarda trafik hacminin ölçülmesine yönelik olarak trafik sayımlarının yapılması. • Sirkülasyon planlarının hazırlanması. • Geometrik düzenleme ve otopark projelerinin hazırlanması. • Simülasyonların yapılması. • Yatay ve düşey işaretleme projelerinin hazırlanması. • Sinyalizasyon planlarının hazırlanması. • Bisiklet ve yaya yolu projelerinin geliştirilmesi.
Çalışma alanı içindeki yol ve kavşakların mevcut şerit genişliği, kaplama cinsi, sirkülasyon durumu, park cepleri, imar durumu, yolların kent içi trafikteki önemi ve kademelendirilmesi gibi veriler toplanarak haritalara işlenir.
Yol ve kavşaklarda trafik hacminin ölçülmesine yönelik olarak kavşak, kesit, kordon/perde ve yaya sayımları yapılmaktadır. Sayımlar zirve ve normal saatlerde kameralarla yapılmakta ve ofis ortamında saat aralıklarına göre araçların sınıfı, cinsi ve büyüklüğüne göre sınıflandırılması yapılmaktadır.
Saha çalışmaları neticesinde elde edilen veriler sayesinde trafikteki sıkışıklık ve darboğazlar, mevcutta yaşanan sorunlar incelenip çözüm yolları oluşturulur. Analiz ve sentez çalışmaları yapılır, projelerin altlığı hazırlanır.
Çalışma alanını oluşturan yolağı ve kavşaklarda mevcut ve olası sıkışıklıkları önleyici düzenlemeler yapılır. Tek yön ve çift yön uygulamalarına, kavşak tiplerine, yol ve şerit sayılarına karar verilerek trafikte akışkanlık sağlanır.
Sirkülasyon planı tamamlandıktan sonra imar planının izin verdiği ölçüde yol ve kavşak düzenleme projeleri eşdüzey olarak hazırlanır. Yollarda şerit disiplini sağlanarak uluslararası standartların uygulandığı yol genişliği ve kurp yarıçaplarında düzenlemeler yapılır. Toplu ulaşım ve taksi durak cepleri ile otopark ceplerinin yerleri belirlenerek projelere işlenir. Kavşak tipinin değişmesi gereken bölümlerinde yeni düzenlemeler yapılır.
Sirkülasyon ve geometrik düzenlemesi yapılan yol ağı ve kavşakların simülasyonları yapılarak seçenekler arasında en iyi sonuç veren çözüm önerisi bulunur. Mevcut durum ve öneri proje karşılaştırılarak sağlanacak iyileştirme; zaman, kuyruk boyu gibi pek çok kriter açısından değerlendirilir ve sağladığı faydalar görülür.
Ayrıca ihtiyaç halinde yaya akımlarının da simülasyonları yapılarak çekim merkezlerindeki hareketlilik görülebilir
Yol ve kavşak geometrik düzenlemeleri tamamlanan projelerin Karayolları Trafik Kanunu’nda belirtilen kurallar ve standartlar çerçevesinde tehlike uyarı, trafik tanzim, bilgi, duraklama ve park etme, yapım bakım ve onarım işaretlerine ilişkin yatay ve düşey işaretleme projeleri hazırlanır.
Trafik düzenleme projeleri yapılırken sinyalize olarak projelendirilen kavşaklarda sinyalizasyon projeleri hazırlanır. Kavşağın trafik hacmine göre faz sayısı ve sürelerine karar verilir.